onsdag den 11. september 2013

Tilbage til børnehaven

På en helt almindelig onsdag aften i selskab med manden og min computer er jeg faldet over hjemmesiden www.sangetilboern.dk, der er SPÆKKET med alle de gode (glemte) børnesange, man kunne, sang, dansede til, lyttede til og ikke mindst skrålede ud af begge sine lungers fulde kraft.
JEG er hvertfald blevet nostalgisk helt ned til tåspiderne. "Blobs godnatsang", "Jeg har en rokketand" "Hvem vil ikke gerne være kat" (selvfølgelig udgaven fra Aristocats), "I skoven skulle være gilde" og mange, mange, MANGE andre.
Fandt faktisk siden fordi, en gammel bekendt havde lagt en status op på facebook (JA, det bliver desværre stadig brugt som tidsfordriv engang imellem!) omkring hendes lille datter, der havde et fetish med at sige "ada, ada, udada". .. "Dét der lyder bekendt". Kunne ikke teksten (eller tekstens navn), men lige de tre ord var meget bekendte. - I gang med Google. Og VUPTI. "Dyrene i Afrika"! SGU DA!:


"At dyrene i Afrika
er sultne før de spiser,
det kan man læse nu og da
i Afrikas aviser.
Oja-oja uhaha, oja-oja uhaha,
det kan man læse nu og da
i Afrikas aviser.

I skoven springer aben glad
fra træ til træ og leger.
Den lever fint af abemad
og abekattestreger.
Oja-oja uhaha, oja-oja uhaha,
den laver fint af abemad
og abekattestreger."


... Dét er da lige til at gå i barndom af. Direkte tilbage til tiden i farveladen på gul stue. BUM. :D

_ _ _ _ _ _ _ _

Eftertekst:
Faldt over denne her sang, som jeg nok har hørt til U-I-genkendelighed. (Kan slet ikke stoppe. Siden har tage overtaget, og Anne sidder hjælpeløst tilbage med et spinkelt håb om genforening med "de gamle dage".:

"Sutsko og futsko,
dansesko og løbesko
og træsko og laksko,
badesko og flade sko.
Min mor hun har ingen ro.
Hun kommer altid hjem fra byen
med flere nye sko.

Men jeg vil meget hel’re ud i det store blå
med mine go’e gamle røde gummistøvler på.
Min mor hun si’r, de er for snavsede og for små,
men jeg vil bar’ ha’ mine røde gummistøvler på!"


Vil stærkt anbefale læseren til dette at gå ind på siden og gå i barndom. Bare i 5 min. (Alle tanker om arbejde, regninger, pligter og sengetider forsvinder som dug fra solen!) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar