mandag den 29. april 2013

Hvor i h*lvede er diciplinen!?

Har lige siddet og set DR1'programmet "9.z mod Kina" og sidder tilbage, s*ide arrig og snot-fortørnet over de unge menneskers opførsel i den danske folkeskole. HVOR FANDEN ER DICIPLINEN BLEVET AF!?! Kommer for sent, laver ikke lektier, larmer i timerne, lytter ikke hvad læreren siger, sidder og spiller spil på computeren, hænger over bordende osv. osv. osv. Har SÅ ondt af de lærere, der har brugt tid på at forberede timens undervisning, og som ender med at få lort tilbage fra elevernes side. (De sidder bogstavelig talt og nedgører læreren indirekte ved at komme for sent, ikke lytte og endda møde op i skole uden hverken bøger, noget at skrive i og sågar uden noget at skrive MED. - Hvornår har man været i skole og IKKE haft brug for en BLYANT!?
Og få nu den forBANDEDE mobiltelefon væk. Alle lærere burde bede om ungernes mobiltelefon i starten af timen og først give den tilbage når timen er slut.
Generelt så jeg gerne, at der blev strammet gevaldigt op i den danske folkeskole. Læreren skal respekteres og der skal være konsekvenser ved at møde op uforberedt, komme for sent til timerne eller sidde og snakke/ lave 117 andre ting end at lytte og lære. Jeg vil have KÆFT, TRIT OG RETNING!
Vi kan jo SE at det går 100 gange bedre med de kinesiske elever! Man respekterer læreren, holder mund og lytter, laver lektier og ved hvor ens plads er. Dét er disciplin. Det er da ikke noget under at kineserne er klogere og udvikler nye ting oftere end vi sætter kaffe over. Danskerne er blevet sløsede! "Jamen jeg kommer fra en socialt lavstillet familie, så jeg bliver aldrig god til at læse og regne. Så læner jeg mig bare tilbage og ser på.. Jeg kan jo se at man sagtens kan have et okay liv på kontanthjælp." - Hvis ungerne ikke lærer noget selvdiciplin imens de går i folkeskole, hvordan skal det så ikke gå dem, den dag de skal ud på arbejdsmarkedet?? De har næppe noget job når de er kommet for sent på arbejde 5 dage i træk.
... Hvor er forældrene i øvrigt blevet af?

Mine unger får BARE ikke lov til at ligge til den lade side når de kommer i skolealderen. Det er tidligt i seng for at være udhvilede til dagen efter, en god portion morgenmad og så afsted i skole for at møde til tiden. Og når de kommer hjem står den på arbejde før fornøjelse. Så vil jeg være noget så ligeglad med hvis jeg bliver en streng mor. Dovenskab fører til absolut ingenting.

SÅ fik jeg vist også lukket det værste arrigskab ud. Hvis du ikke har set programmet, så smider jeg lige et link, så du kan se, hvad det er jeg skriver om og selv få syn for sagen.
http://www.dr.dk/tv/program/9-z-mod-kina/

DK STRAM OP!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar